GÉMKAPOCS

KESZTHELYI TÁRSASJÁTÉKOS KLUB A GOLDMARKBAN

Dungeon Roll

2014. október 11. |

SZUBJEKTÍV

Elöljáróban: nagy Kickstarter siker volt, az eredeti tízezer dolláros támogatási összeg helyett negyedmilliót sikerült összegyűjteni rá. Jó kis játék (a “kis” jelző is hangsúlyos, az egész egy 15x10x10 cm-es ládikában van), ha van tíz percünk, és valamivel elütnénk az időt, akár egyedül is. Az alapötlet nagyszerű, visszaadta a hitem a kockajátékokban, de az eredeti szabályokkal nem jelentett nagy kihívást, legalábbis számomra. Erről részletesebben írtam itt, a szubjektív véleményemmel együtt. Kicsit módosítottam a szabályokat, illetve készítettem egy kinyomtatható játékostábla kiegészítést, amivel végre tényleg értelmesen lehet többen is játszani. Minden további szubjektivitás részlet tehát ezzel a játékkal kapcsolatosan a másik cikkemben – nézz át oda is!

A JÁTÉK LÉNYEGE

Mi vagyunk a hős kazamatabúvárok, akik lemerészkedünk a kincsekkel és szörnyekkel teli járatokba, minél mélyebbre hatolva a lehető legtöbb győzelmi pontot érjük el.

A csapatunkat hét dobókockával dobjuk ki, s az embereink lehetnek harcosok, papok, mágusok, tolvajok – akik eltérő mennyiségben képesek legyőzni a kazamatákból előbújó szörnyeket – úgy mint a csontkollekciókat (vagyis csontvázakat), goblinokat és nyálkákat vagy trutymókat. Meg a sárkányokat.

A játék lényege annyi, hogy minden kazamata szinten annyi szörnykockával dobunk, ahányadik szinten épp járunk (tehát az elsőn egy kocka, a másodikon kettő, a hatodikon hat, és így tovább). Jöhetnek tehát szörnyek, a fent említett három típusból, dobhatunk kincsesládát, amiből bónuszokat nyerhetünk, varázsitókát kémiai lombikban, aminek a segítségével visszanyerhetünk egy már levitézlett csapatkockát, vagy sárkányt, amiből ha három összegyűlik, akkor előbújik Süsü, és kénytelenek vagyunk három különböző csapattársat beáldozni, mert őt csak így tudjuk legyőzni. Tehát minden szinten az egyre több fekete kockából egyre több szörny keletkezik, a mi csapatunk viszont véges, nem termelődik újra, csak a lombikokkal hozhatunk vissza a halálból újabb csapattagokat.

A játékot árnyalja még, hogy minden játékosnak van egy hős karaktere, egy-egy speciális tulajdonsággal, sőt, ennek a tulajdonságnak is van egy kezdeti és egy kifejleszthető szintje.

Ahogy jeleztem, a szabályokban van néhány gyenge pont, de mivel Kickstarteres játékról van szó, ez talán megbocsátható. Ha nem is minden nehezítést, de pár számomra logikátlannak tűnő módosítást érdemes bevezetni az általam javasoltak közül, hogy a játék érdekesebbé váljon, nekem ugyanis az alapszabályokkal nem volt túl nehéz a tizedik szintig eljutni.

SZABÁLYOK ÉS JÁTÉKISMERTETŐK

KINEK AJÁNLJUK?

Nagyon egyszerű kis játék, egyedül öt perc alatt megvan egy kazamata. Többen csak az általam javasolt módon érdemes játszani, mert az eredeti szabályban két játékos köre között pont ez az öt perc telik el, ami nem feltétlenül élvezetes annak, aki épp nincs soron. Talán csak a tematika miatt nem ajánlom óvodásoknak, de mivel a szabályok pofonegyszerűek (a szabálykönyv megértése nem pofonegyszerű, de ez nem a játék, hanem az eredeti szabálykönyv hibája), gyakorlatilag bárkinek ajánlható, mivel azonban nem egy tartalmas darab, inkább csak le- vagy felvezető játéknak.

A KLUBUNKBAN JELENLEG ELÉRHETŐ

  • Alapjáték
  • Hero Booster Pack1
  • Guild Leader kiegészítő

KÉPMUTATÁS

Hozzászólás