GÉMKAPOCS

KESZTHELYI TÁRSASJÁTÉKOS KLUB A GOLDMARKBAN

Lords of Waterdeep

2014. december 15. |

SZUBJEKTÍV

Ghabo barátunk ismertetett meg bennünket ezzel a játékkal, és bár nekem elsőre nem lett a kedvencem, mióta megvan már nekünk is, valahogy megszerettem. Mondjuk rendesen összelapátolták a játékmechanika különböző elemeit más játékokból, mintha az Agricola és a Caylus keveréke lenne fantasy köntösbe öltöztetve, de a szerzők mentségére szóljon, hogy legalább nagyszerű játékból nagyszerűen gyúrták össze a kölcsönvett akciókat. A végeredmény egy igazán könnyen megtanulható, alapvetően munkáselhelyezős-gazdálkodós játék lett, amelyhez szinte csak az intrika kártyák miatt kell az angol nyelvtudás, minden más rész gyakorlatilag nyelvfüggetlen a játékban. A grafika, a játékelemek és a doboz kivitelezése is elképesztően gyönyörű és igényes, és ez az első olyan játék a gyűjteményemben, amelynek olyan fantasztikusan kialakított dobozbelsője van, hogy minden elemnek megvan a maga helye, így az erre a célra rendszeresített elemtartó rekeszeinket sem kell elővennünk, ha játszani akarunk. Óriási respect a kiadónak! Az egyetlen negatívum (abszolút szubjektíven), hogy számomra eléggé hangulatgyilkos a több oldalnyi karakter- és háttérsztorikkal megbolondított kalandorokat a kicsi fakockák tömkelegébe belelátni. Szóval ami a játékszabályban hatalmas színes képekkel és minden egyes mozzanathoz irodalmi mélységű háttérsztorival oldalakon át van részletezve, az a valóságban három kocka kiosztogatásában merül ki. De azért meg lehet szokni. A kiegészítőt viszont mindenképpen ajánlom hozzá, mert az alapjáték a külcsínt meghazudtolóan egyszerű, és néhány játék után már nagyon jól jönnek a plusz lehetőségek.

AMI A LEGJOBBAN TETSZIK BENNE…

A letisztult, átlátható munkáselhelyezős játékmechanika, és az az igényesség, amely a játék minden elemét és mozzanatát meghatározza.

A JÁTÉK LÉNYEGE

Waterdeep a Forgotten Realms 27 évvel ezelőtt megálmodott városa, amely Dungeons and Dragons szerepjáték talán legismertebb és legjobban kidolgozott világa. Mi, vagyis a játékosok ennek a városnak az urait alakítjuk. Az ügynökeink segítségével kalandorokat bérelünk fel a város különböző részeiben, hogy azokkal mindenféle küldetéseket oldjunk meg, ezekkel növelve hatalmunkat és hírnevünket. Vagyis a bábuinkat egymás után felpakoljuk a tábla állomásaira, amelyekért kockákat és kártyákat kapunk, és ezek kombinációjából születnek a győzelmi pontjaink. Persze tudom, ez durva leegyszerűsítése a játéknak, de a lényeg mégiscsak nagyjából ennyi. Ezt színesítik a hőseink, amelyek meghatározzák, milyen küldetések után kapunk további pontokat, valamint az intrika kártyák, amelyek vagy valamilyen jutalmat adnak, vagy olyan lehetőségeket, amik felhasználásával jól kiszúrhatunk a többiekkel.

A kiegészítő legnagyobb dobása, hogy bevezeti az úgynevezett korrupció pontokat, ami annyit tesz, hogy olyan új városrészekben, ahol meglehetősen bőséges zsákmányban lehet része az ügynökeinknek, a rengeteg pénz és kockaember mellé kicsi kék fakoponyáékat is kapunk. Minél több fogy el a közös korrupció sávról, annál több mínusz pontot ér minden egyes koponya. Persze a játék során ezektől azért több módon is meg lehet szabadulni, de alapvetően arról van szó, hogy nagyobb haszon – nagyobb kockázat alapon új munkahelyeket is igénybe vehetünk az ügynökeinkkel.

A játékról egyébként éppen az e havi JEM Magazinban közölt részletes játékbemutatót Vili kolléga – meleg szívvel ajánlom ezt a cikket is!

SZABÁLYOK ÉS JÁTÉKISMERTETŐK

KINEK AJÁNLJUK?

Eurógémereknek, fantasy rajongóknak, és főképpen a két halmaz metszésében állóknak. Azoknak, akik szeretik a nagyon szép és igényes játékokat, a munkáselhelyezős-gyűjtögetős játékokat, és a praktikusan kialakított dobozbelsőket. És azoknak, akik legalább alapfokon beszélik az angolt.

A KLUBUNKBAN JELENLEG ELÉRHETŐ

  • Alapjáték
  • Scoundrels of Skullport kiegészítő

KÉPMUTATÁS

Hozzászólás