GÉMKAPOCS

KESZTHELYI TÁRSASJÁTÉKOS KLUB A GOLDMARKBAN

Waggle Dance

2015. augusztus 5. |

SZUBJEKTÍV

Kickstarteres játék – amióta felbontottuk, családi-baráti kedvenc lett. Kocka-méhecskékkel gyűjtjük a nektárt, hogy minél hamarabb és többet mézzé alakítva mi legyünk a legkirályabb méhkirálynők!

Sajnos kifogtam egy hiányos példányt, egy kártyalap hiányzott a dobozból. Írtam a kiadónak, hogy mi a nagy helyzet, három napon belül már a postaládámban is volt egy kedves kísérőlevéllel egyetemben. Respect!

Magunk fordítgattuk a szabályt, mert sehol semmilyen infót nem találtunk a játékról magyar (net)földön. Mire épp belerázódtunk a játékba, s néhány parti után már úgy éreztük, végre kisujjunkban az egész cucc, meglátogatott minket a jemes-társasjátékprofesszor Kiss doktor a családjával, ránéztek a társashalomra a nappalinkban, s amikor felfedezték a Waggle Dance-t, Csaba örömmámorban tört ki: de hisz épp most fordította le a szabályfüzetét! Végre ki is próbálhatja :) Juhééé, nincsenek véletlenek, a társasjáték-istenek bölcsen vezérlik lépteinket (és dobásainkat).

Szubjektív zárszóként: a játék nagyon tetszik, de nekünk szükségünk volt néhány apróbb háziszabályra, mert pár helyen billegett a játékegyensúly.

AMI A LEGJOBBAN TETSZIK BENNE…

A méhecske-kockák menedzselgetése. Ötletesen van megoldva, kifejezetten élvezetes elfoglaltság.

A JÁTÉK LÉNYEGE

Szakzsargonnal élve: kockavezérelt munkáselhelyezős játék – a Castle of Burgundy kistestvére, persze teljesen más témával és körítéssel.

A játék elején kapunk hat méhecskét és három kaptárlapot – ez utóbbiakat kell átfordítgatnunk a sárga felére, jelezve, hogy megteltek mézzel. Akinek legelőször lesz 5-7-9 ilyenje (játékhosszúságtól függően), az nyert.

A méheink színes dobókockák – persze sokkal több van belőlük, de az elején csak egy kisebb csapatot kapunk belőlük. Minden kör elején dobunk az összes méhecske-kockánkkal, majd egyesével felpakolhatjuk őket a kártyákból kialakított játéktér munkamezőinek megfelelő számmal jelzett helyeire. Van olyan “állomás”, ahol újabb kaptárelemet szerezhetünk, ahol újabb méhecskéket keltethetünk, hat különböző színű virág, amelyeknek kis színes fakocka-virágporaiból négy egyformát összegyűjtögetve tudunk egy sejtet átforgatni, illetve cserélgethetünk, kiszállíthatunk, vagy a véletlenszerű kombinációban kiválasztott “méhkirálynő kártyákból ” húzogathatunk magunknak, amelyek bónusz akciókat adnak a játékunkhoz. A játék során egyre több méhecskénk lesz, a kezdeti hatot elég simán fel lehet tornászni tíz-tizenkét dolgozóra, s úgy már igazán jó kis összecsapások lehetnek a különböző munkaállomásokon.

A szabályok egyszerűek, a játék pörgős, egy parti lemegy egy bő óra alatt, s működik két fővel is, néggyel is. Jópár játék után azonban egyértelmű, hogy van néhány (a többihez képest) túl erős kártya, amelyek elég rendesen megborítják a játék- és erőegyensúlyt, ezért mi azokat félretettük. Amúgy is 14 kártyatípusból kell játékonként tízet választani – hát nálunk ebben a választásban lett egy kis tudatosság.

A másik házi szabálymódosításunk, szintén 4-5 játék tapasztalatából: a méhkirálynő kártyákra bevezettünk egy három lapos kézlimitet. Az eredeti szabályban ugyanis nincs limit, s volt, hogy valakinél már 15 kártya is volt, és simán lekártyázta az összes többi játékos minden akcióját. Szóval lehet húzogatni a kártyákat, de háromnál többet sosem tarthatunk meg.

Végezetül: a játékidőt be lehet skálázni azzal, hogy mennyi kaptárhexát kell megtöltenünk mézzel. A legrövidebb, öt mézes játék azonban szerintem túl szoros. Mivel a játék úgy ér véget, hogy ha valaki eléri a célszámot, akkor az a kör még végigmegy, ötig nagyjából mindenki egyszerre ér el. Nálunk legalábbis kifejezetten kiegyenlítettek voltak a partik, akárhányszor futottunk neki. Ahhoz, hogy kissé szétdarabolódjon a mezőny, s ne nyerjen egyszerre mindenki, kell a 7-9 kaptár. Persze egyenlőség esetén számít az is, kinek mennyi méhe van, no de akkor is. Az első öt kaptárig egy nemkezdő csapat majdnem biztosan egyszerre jut el. Persze 9 kaptárnál már simán megvan a két órás játékidő is – valamit valamiért :)

SZABÁLYOK ÉS JÁTÉKISMERTETŐK

KINEK AJÁNLJUK?

Szinte kezdőknek is ajánlható, mert tényleg nagyon egyszerű a szabálya, s különösen hölgyeknek, családoknak van benne egy nagy adag cukiság-faktor. Komolyabb játékosoknak is nagyszerű fel- vagy levezető játék, mert lehet benne taktikázni, s a méhkirálynő-kártyákkal még direkt interakciók is vannak a játékosok között.

A KLUBUNKBAN JELENLEG ELÉRHETŐ

  • Igen

KÉPMUTATÁS

Hozzászólás